Wednesday, December 29, 2010

Balik Kampung


Assalamualaikum......baru nak update blog, kali ni nak bercerita tentang kampung halaman ku yg tercinta. Hari Krismas yg lepas aku balik kampung ku iaitu Muar, dan pada masa yg sama nak gi kenduri kawin sepupu aku. Waduhhh... lamenya aku tak balik kampung, rindunya....kat sini aku nak tunjukkan foto yg sempat aku tangkap jom kita jalan2 ke Muar... zzzzuuummmm.....

Yang ni masa pagi 24hb OTW balik Muar adoii aii jem tu jalan dari Bangi sampai la ke Seremban....


Aksi2 orang2 yg tengah tension sebab jalan jem my little sweetie mmg tak duk diam tau kejap duk depan kejap duk belakang dan abg2nya tak habis2 bergaduh sbb nak duk tengah2 la nak baring la...nampaknya kena beli kete lgi besar la kot hikhikhik.....

Dan....akhirnya sampai  gak Muar dengan selamatnya... alhamdullilah...inilah bandar Muar tempat aku merewang dulu hikhikhik.....
Ha... yg ini Tanjung Emas tempat aku bercinta cintan dulu... ala...cinta monyet hikhikhik...

Wah...terliur tak tgok kepala ikan asam pedas ni hikhikhik...sesampai je kat Tanjung Emas tu ape lagi sebelum balik ke rumah akak,  kita orang pekena la asam pedas dulu waduhhh... x boleh tahannn...yummyyy...

eleeh malu2 kucing lak my 2nd son ni, orang suruh makan nasi x nak gi melantak aiskrim sampai 2 mangkuk pas tu x habis, so sape yg kena habiskan??? Abi jugakkkk...so salah sape agaknya ek eemmm.....


Ha...ini diantara menu breakfast orang Muar...pagi2 dah makan Satay ngan Mee Rebus tau...eemm balik KL baju keje aku pun dah ketat asyik melantak je...baru duk 2 hari 1 malam kalau balik seminggu, maunya tak boleh pakai langsung baju keje aku tu.. huuuaaakkkk....

Yang ni lak Pasar Muar dan yg sebelah atas tu shopping centre, aku pernah keje kat sini masa lepas SPM dulu, memula jadi Acc. Clerk, pas tu tukar jadi Cashier pulak...sbb jadi cashier massyuukkk... hikhikhik...

Yg ni bukan pisang busuk ye, tapi Pisang Raja Udang, aku tak pernah makan pun pisang ni tak tau le sedap ke tak....

Besooonyer buah mangga ni kan, abg yg tukang jual tu kata ini buah kedua, kalau yg pertama tu lagi beso sebiji beratnya mencecah 2kg lebih, rasanya tak masam manis, nyensel aku tak beli la adoooiii yaiii....

Jadinya inilah saja cerita aku balik kampung......entah bila la lagi aku nak balik ek tak tau le.. mungkin tahun depan bulan 2 baru balik kot sebab anak akak aku nak kawin bulan 2 tahun depan so... kita tuggu lak foto2 sekitar majlis perkahwinan anak buah aku ye....bye....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...