Thursday, November 25, 2010

Tempeyek

Assalamualaikum....kalai ni nak tayang kuih tradisional kita iaitu Tempeyek. Ini memang kuih kegemaran aku dari dulu lagi, kalau masa raya aku tak cari kuih biskut2 ni kalau aku nampak tempeyek mmg aku belasah dulu.....kalau terkena yg sedap, yg ranggup mmg licin aku kejekan hehehe... x malu betul kan buruk perangai mmmuuaakkk....

Tapi kalau nak tau Tempeyek ni aku tak buat pun, ini made in Kedai Petronas hahahaha....mmg sedap la tempeyek ni ranggup betul, kalau makan tak boleh nak stop berhantu betul. Aku pernah laa buat tempeyek ni tapi tak berapa nak menjadi ar...dah banyak kali aku cuba eee... geram betul. Tapi mmg leceh gak la buat tempeyek ni renyah ckit. Api tak boleh terlalu kuat nanti kacang tak masak pas tu bancuhan tepung kena betul kalau tak nanti dia berderai dalam kuali... haii... mmg nak kena belajar lgi la...tpi tak ape la...nanti nak kena tanya pada org2 lama ye. So malam ni tak ada le resipi tempeyek ni ye... i'm sorry.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...