Wednesday, November 24, 2010

Tahu Sumbat

Wah, waaahhh... tahu sumbat pulakkk.. Pn Muza ni....hahaha...bukan ape yg ni untuk my hubby kalau boleh aku tak bgi dia makan nasi, so sebagai pengganti aku buat la tahu sumbat ni untuk my hubby kenyang gak perut kalau makan. Tapi kali ni aku buat tak gunakan taugeh, aku ganti ngan timun dan carrot pulak, saja tukar selera. Tahu sumbat ni kalau makan ngan kuah kacang pun sedap gak, my hubby lebih suka makan ngan kuah kacang, tapi aku tak sempat la nak goreng kacang, nak tumbuk kacang, banyak keje ckit la...disbbkan aku tak cukup masa so buat la ape yg terdaya....

Bahannya
  • Tahu 4 keping
  • 1 btg timun disagat
  • 1 btg carrot disagat
  • 10 tangkai cili kering 
  • 1 ulas bawang putih
  • 1 sb sos cili 
  • 1 sk cuka
  • 2 sb gula
  • garam secukup rasa
Caranya
  • Goreng tahu sehingga kekuningan
  • Kisar cili kering bersama bawang putih
  • campurkan bahan kisar, sos cili, cuka, gula dan garam masak seketika
  • bila mendidih padamkan api
  • belah segi tiga dan bahagian tengah tahu yg digoreng tadi
  • sumbatkan dengan timun dan carrot
  • hidangkan dengan sos cili

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...