Wednesday, January 26, 2011

Cita Rasa Orang Demam


Salam......hai bertemu kembali setelah sekian lama tak muncul kat blog ni, almaklum le virus demam melanda rumah aku ni pas sorang sorang demam memula my hubby, pas tu my little sweetie, pas tu my 2nd son dan seterusnya umminya le pulak eemmm alamatnya kalau ummi yg demam mmg tak berasap le dapur tu kan hahahaha... saje alasan le tu hikhikhik....tapi mmg betul aku kalau setakat demam je tanpa sakit kepala insyallah boleh buat keje lagi tapi kalu dah melibatkan kepala hotak aku ni eemmm..mmg KO la...so untuk melayankan tekak yg tak berapa nak berselera ni aku masak bubur le lagi pun my little sweetie tu pun sejak demam ni dia mmg tak nak makan aku ingat dia nak le makan bubur eeemmm haram 1 1/2 sudu pun dia tak nak adoiii yai susah ati tul aku. eemm ...dah la x nak makan pun tak leh nak paksa sat lgi dia muntah, ha... menambah lagi satu keje lak nak lap muntah dia silap2 ngan ummi2 sekali termuntah, jadi utk makan nasi bubur ni aku pun masak lah lauk yg ringkas lgi menyelerakan tekak org demam ni eeemm ape lagi kalau ada nasi bubur lawannya ialah ikan bilis goreng ngan bawang hiris dan cili hijau tapi aku letak cili merah sbb rumah aku tak ada stock cili hijau da.....dan...aku tambahkan lagi dengan telur hancur berlado... fuhhhh... selera tajam tuuu...kata domam...tapiii ...hahahaha sendiri mau ingat la dehhh....jom le layan resipi sempoi aku ni ha.....


Bahannya:
  • 3 biji telur
  • 1 ulas bwg putih ditumbuk
  • 2 sb cili kisar
  • sedikit minyak utk menumis
  • garam dan perisa secukupnya
Caranya:
  • panaskan minyak tumiskan bawang putih dah cili hingga naik bau
  • pecahkan telur satu demi satu biarkkan sedikit keras
  • perisakan dgn garam dan perisa secukupnya (garam sikit je nanti masin)
  • kacau telur hingga hingga sedikit hancur dan sebati dgn cili
  • padamkan api dan sedia dihidangkan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...