Saturday, April 9, 2011

Popia Sayur Udang Kering


Salam semua..... wah... mood terlebih rajin ni semalam. Pas aku goreng Kueh Tiow aku buat popia ni pulak hehehe... ni semua nak mengemokkan lagi badan yg dah sedia gemuzz ni waaakkkkk... toooloonggg...aku dah gemuzzz...adoi yai pengsannn mak nyah...nak kena gi exersice tapi tak pegi2..... nak bodek my hubby la suh beli basikal excersice tu leh le mangayuh mlm2 ek hehehe.... sooo... berbalik kita pada N3 kali ni eemmm resipi dari my bby sitter iaitu Mak Ina yg bgi le sedap gak rasanya ni kali kedua aku buat popia ni. tapi yang sos tu aku tak buat sbb dah malam dan dah penat asyik duk kat dapur je, so aku pakai sos pencicah ummi. Sos tu mmg sedap kalau kita makan ngan ape2 pun. Jadinya jom le kita layan resipi yg sempoi ni jom!

Bahannya:
  • Kulit popia secukupnya
  • Taugeh
  • Carrot
  • Udang Kering direndam dan blender kering
  • 1 ulas bawang putih
  • 2 ulas bawang merah
  • garam secukup rasa
  • minyak sesukupnya
Caranya:
  • panaskan sedikit minyak dan tumis bawang hingga garing
  • masukkan sayuran dan perisakan, goreng sebentar dan ketepikan
  • ambil sekeping kulit popia
  • letakkan sayuran dan taburkan pula dgn udang kering, gulung kemas
  • panaskan minyak dan goreng popia dgn api yg sederhana hingga keemasan
  • sedia dihidangkan dengan sos kegemaran

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...