Monday, May 23, 2011

Chicken Grill with Brown Sause


Assalamualaikum...semua..dikesempatan ni aku nak ucapkan takziah kepada semua ahli keluarga mangsa tanah runtuh di Rumah Anak Yatim Hulu Langat semoga tabah menghadapi dugan dari yg maha esa dan moga roh anak2 beliau di temptkan disamping org2 yg beriman amin... AlFatiha....

Ok berbalik kita pada resipi aku kali ni ialah Chicken Grill With Brown Sause, sebenarnya aku dah tak tau nak masak ape dah memandangkan aku ni dah kena diet utk mkn nasi so kekononnya ni makanan diet la ni hihihi...resipi ni sebenarnya resipi udah beberapa minggu yg lalau tapi tak sempat la nak masukkan kat blog disebabkan kesibukkan keje yg melambak ni ha... tapi skrg ni aku curi2 masa la utk update kan blog ni dgn seberapa ringkas aje la ye yg penting ada resipi disertakan dibawah so jom le layan....

Bahan-bahannya:
  • 2 keping isi ayam
  • 1sk lada hitam
  • 1sk origano (option)
  • 1sk paprika
  • sedikit garam
Caranya:
  • lumurkan semua bahan2 pada isi ayam dan perapkan 1 jam
  • panaskan kuali bersama sedikit minyak
  • masakkan isi ayam separuh masak
  • panaskan oven 180cc bakar hingga masak
  • sedia dihidangkan bersama sos dan salad pilihan
Utk sos, sebenarnya aku nak cepat so sos tu aku beli yg ready made jew hhihihi... just add air dan masak seketika jika suka bolehlah tambah dengan cendawan atau lada hitam... almaklum le org bekerja kalau boleh semuanya nak yg ready made je...hihihihi..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...